13 februari, 2009

Tornados extramaterial - en besvikelse

Idag kom den äntligen hem till mig - Tornado-DVD:n med sina tio avsnitt tillsammans med trettio minuters extramaterial. Uppriktigt sagt blev jag väldigt besviken på extramaterialets resultat. Jag blev mer skrämd än road när till exempel Jan skulle "trösta" den rädda grisen som Anders håller i under inspelningen av sketchen "Veden är slut". Och att se alla de långa tabbarna från "Den sjusitsiga familjen Hjelm" kändes mest som slöseri med dyrbar tid. Man tycker att det borde ha funnits klipp som var en aning mera underhållande/intressanta än dessa. Och kanske till och med några inslag med kommentarer från GAS själv att visa tittarna.

Annars är jag mycket nöjd med mitt köp av Tornado.

6 kommentarer:

Camilla sa...

Håller med till fullo!

Anonym sa...

Hej har också fått tornado dvd, ja extramatrialet va inget att hurra för, bättre kan dom ;)

Miss Bond sa...

Jag hade väntat mig något kul och långt extramaterial, och så var det det här. När folk hade väntat och väntat kunde de väl ha ansträngt sig mer med extramaterialet, som på de andra DVD:erna.

Anonym sa...

Jag vill ha en schampokam!

//En som troget följer din blogg.
PS. Tinzan på youtube. ;)

Anonym sa...

Håller med er alla. Hade stora förväntningar. Önskar dom kunde bjuda mer på sig själva, med roliga kommentarer och mer information om platserna, hur sketcher kom till osv. Det är synd att det blev ganska fattigt. Precis, ibland blev det för långt och man hoppades på nått mer, men detta var bätte än inget och är mycket glad över att äntligen få utöka min GASsamling!

Camilla sa...

Jag måste tillägga en sak. Visst kan bloopers och feltagningar vara roligt. Särskilt när det händer något annat än en vanlig felsägning som direkt följs av en omtagning. En himla många program "tabbar och tavlor" är ett praktexempel på bloopers som är väldigt roliga. Mycket skratt både i tvn och hemma i tv-soffan. Så lite bättre hade det kunnat vara, minst sagt. Men hur som helst var det absolut bättre än ingenting alls!