13 februari, 2009

Sanningens sång

Jag hoppas att jag är ensam om att aldrig tidigare ha hört "Sanningens sång" från Hajen som visste för mycket-CD:n förrän den här veckan. Det är en duettlåt mellan Anders Eriksson och Charlotte Strandberg som är en slags schalgerparodi. Schlager är ganska långt ifrån den musiken jag föredrar, men för mig kändes det ändå som att en dröm hade slagit in. Jag har nämligen alltid velat höra en sång med en vacker text sjungandes av Anders just på grund av att hans röst är en av de finaste jag vet. Jag tyckte innan att det var synd och lite slöseri med att hans stämma inte hade fått brista ut i en sång som denna i någon av GAS's produktioner. Men nu kan man bara lyssna och suga in näringen.

1 kommentar:

Camilla sa...

Den är helt fantastisk! Anders har en unik och väldigt behaglig röst. Jag älskar den!
Dessutom kan han modulera sin röst väldigt bra (men det har vi talat om tidigare)