16 februari, 2009

Annons!

Nu kan jag sluta lådsas om att mitt GAS-uppehåll fortfarande existerar. Jag har tittat på mer än jag har gett mig själv tillåtelse till och lyssnat på majoriteten av deras musik. En vecka och några dagar utan dem räckte alldeles utmärkt. Det hjälpte mer än jag trodde att det skulle göra.

Just nu är jag inne i en period på jakt efter Galenskaparna's och After shave's tidigaste alster från 70- och 80-talet. Det känns nästan värdelöst att ens försöka få tag i dem. De lyckliga som äger deras gamla verk inte skulle släppa taget om dem så enkelt, om jag tror rätt. Däremot köpte jag en Macken-EP-singel ikväll. Jag har även hört att Claes Ohlsson (teknikbutik) säljer LP-spelare vilket underlättar för mig som inte äger en.

Om någon där ute högst möjligtvis skulle äga gamla LP's/kasettband som Utanför slottet, Farbror John och surmaskinen, Häng med till farbror John, The Boråser eller Bara ben och inte längre känner någon glädje över dem - hör av Dig till mig så ska vi se vad jag kan hosta upp. Jag är inte direkt en samlarperson utan vill mest bara ta del av det som jag har missat. Själva samlingen är faktiskt bara en bonus som försäkrar en om att man kan ha kvar prylen så länge man vill. Och OBS! Skulle någon händelsevis äga en autograf av Peter Rangmar och ville möda sig med att sälja den till mig, vore personen minst lika mycket ängel som Peter själv.

Ikväll satt jag med C Eriksson solo-programmet i händerna och bläddrade i hans CE & CV. Där hittar man några fina bilder på bland annat tre unga galenskapare som debuterar i Frukostklubben. Understa bilden föreställer Claes i slutet av 60-talet där han scendebuterar med en kamrat. Sådant här gillar jag.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Jag kan säga att en LP från 1978 med "Häng med till farbror John" såldes på tradera för inte så längesedan. Den såldes för 2275 spänn om jag inte minns helt galet. Så finns det även LP skivor där Claes och Kerstin medverkar i Hagges revyer. Claes har skrivit en hel del material.

Jag är inte heller samlare men har fått turen att lära känna en och därmed fått ta del av sådant man tidigare missat.

Erika sa...

Åh! Ja, jag kan mycket väl förstå varför buden blev så höga. Själv vann jag ju som sagt Macken-EP:n vilket jag är mycket nöjd över.

Vilken tur du har som har en samlar-kontakt :)