03 februari, 2009

Det mörka beslutet..

Jag har tänkt försöka att följa Camillas exempel (som för övrigt verkar vara över nu); att ha ett litet uppehåll ifrån GAS på en obestämd lång tid. Mest för att inte känna att jag bara tittar igenom alla produktioner bara för att, men också för att få känna en riktigt stark längtan efter att få se dem igen. Jag tror faktiskt att jag behöver det fastän det är ett jobbigt val. Anledningen till att det inte har blivit något inlägg på en vecka beror inte på detta utan pga. en vanlig inspirationslös period. Det är idag jag beslutar mig för löftet.

Det som icke räknas i uppehållet: bloggskrivandet, att lyssna på deras låtar, att sjunga låtarna, att citera ur produktionerna och att jobba med en ny video där en stor pusselbit från GAS står i centrum (det är hemligt än så länge).

Jag får alltså inte titta på något som GAS har gjort under uppehållet. Eftersom jag beslutar mig för detta idag så tycker jag att det får gälla fr.o.m. imorgon så att jag får en sista titt ikväll. Jag ska nog titta på utvalda bitar ur Stinsen brinner.

Vi säger allra, allra minst en halv månad.
Längre om jag känner att jag klarar/behöver det.

4 kommentarer:

Camilla sa...

Jag klarade mina 39 dagar och det kändes skönt! Det var verkligeh behövligt att ta den pausen. Just för att känna känslan att jag inte bara tittade för att titta, utan för att verkligen SE produktionerna. Och få känna längtan efter att se något med GAS. Jag gjorde dock misstaget att inte se någon hel produktion innan min paus.
Jag hoppas att du kommer att lyckas med detta och att du kommer att finna det lika givande som jag gjorde!

Camilla sa...

Jag måste även tillägga två saker:
Dels att jag hade väldigt god hjälp från Hasse & Tage under den här tiden.
Dels att försöket blev 8 dagar längre än väntat. Jag hade tänkt en månad, januari ut, men började redan 25:e december.

Anonym sa...

Det är ett starkt beslut. Jag hade själv en avhållsamhetsperiod under december, då jag verkligen avstod från allt som har med GAS att göra. Det kanske inte är så svårt att gissa vad jag sedan spenderade nyårsnatten med...

Lycka till!

Anonym sa...

Jag kunde nästan förstå att du inte skulle klara hela månaden ut. Men jag tycker du var duktig som klarade 1-2 veckor i alla fall. Det är roligt att kika in på din blogg då man märker så tydligt att du brinner för det här. kram en ogasig elin.