04 februari, 2009

Folk stjäl GAS

Igår gav jag stadsbiblioteket i Västerås en visit på jakt efter GAS-prylar. I bibliotekskatalogen på en av deras datorer fann jag bland annat En skruv lös, En himla många låtar (notbok), gamla CD-skivor m.m som jag ivrigt letade efter. Efter alla misslyckade försök att finna dem fick jag hjälp av en vänlig skånsk farbror bakom disken som följde mig till alla hyllor där böckerna/skivorna kunde tänkas befinna sig.

Han blev lika förundrande som mig när även han kom till insikt att det jag sökte efter inte existerade. Han lovade att han skulle försöka få tag i ett nytt exemplar av En himla många låtar och jag hoppas att han lyckas då det är svårt att få tag i den. Den 18:e den här månaden skulle dock En skruv lös vara tillbakalämnad. Jag hoppas att lånaren som har den just nu inte skäl den..

Jag fick gå hem igen med tomma händer.

7 kommentarer:

Miss Bond sa...

Stackars dig! Jag har själv hittat En himla många låtar på biblioteket där jag bor. Om du får tag på den kommer du inte att bli besviken. Dessutom är En skruv lös väldigt bra.

Erika sa...

Åh, vilken tur du hade! Nej, det kan jag inte tänka mig att jag kommer att bli :)

Jag var nära att läsa En skruv lös när jag var i Göteborg för att se Cabaret Cartwright. Sarah hade med sig den men vi fick aldrig något riktigt tillfälle att tillbringa tiden i hotellrummet med böcker ;) Vi reste runt i staden istället.

Camilla sa...

Jag är lycklig nog att ha fått både notboken, En skruv lös och Alster i födelsedagspresenter vid olika tillfällen.
Jag är dock lite besviken på En skruv lös. Hade kunnat vara lite bättre upplägg och mindre "Åh det här är SÅÅÅ bra" (ungefär). Och som sann GAS-älskare störde jag mig på de små faktafelen, i övrigt en intressant bok.

Haha i värsta fall får jag göra en resa till Ikea i västerås och låna dig min bok ;)

Erika sa...

Oj, är den så "dålig"? :O

Åh, det vore jävligt schysst :D Du kan väl komma till Västerås ändå så kanske man kan ta en fika tillochmed :)

Camilla sa...

Alltså, nu är väl jag en ganska kräsen läsare också. Men upplägget hade kunnat vara bättre, faktafelen obefintliga och hon hade inte behövt bedyra att något verkligen är JÄTTEbra. Dessutom använder hon samma bilder flera gånger, vilket är lite trist. Nja visst förtjänar GAS en bättre hyllning tycker jag. Men trots detta är den givetvis väldigt läsvärd och man finner mycket intressant information!

Ja men givetvis! Jag litar på att du inte skulle förstöra böckerna precis ^^
Åh det vore fan roligt :D Kanske det även går att få med någon mer GAS-fantast som inte bor så långt bort? Vet att Amanda bor i Uppsalatrakten.

Måste även tillägga att det var en riktigt kul omröstning den här gången, var tvungen att fundera en del.

Erika sa...

Vad kul! Ja, men självklart! :D

Tyvärr har jag ingen koll på hur tiden framöver ser ut. Det är mycket i skolan och snart ska jag börja som statist till en föreställning på Västmanlands teater och har inte fått mina datum ännu. Så denna träff blir något man får planera noggrant i förväg när alla har koll på ledigheter osv. Jag kan tänka mig att även du och Amanda har uppgifter och dylikt för er som kan ta upp tiden. Men för eller senare måste det ju bli av! :) I annat fall ses vi alla i april. Det är ju bara 72 dagar kvar ;)

Camilla sa...

Åh vad kul att du ska börja som statist! Jag brukar önska att jag hade någon form av teaterbegåvning. Men jag får nöja mig med vad jag är "mer blev det ej
när vår Herre gav sig tid och skapade mig" ;)

Jo men precis, man får kika på det. 72 dagar det är banne mig inte klokt! Det dröjer inte länge förrän vi är där. *ryser av blotta tanken*