20 januari, 2009

Den mystiske "Anders Eriksson (II)"

Filmdatabasen måste ha begått ett par misstag. Säkerligen fler än bara två, men jag har åtminstone bara hittat ett par hittills. Jag bläddrade nämligen igenom några av GAS-medlemmarnas filmografier och fann plötsligt filmerna Vuxna människor och Nordexpressen i Anders Erikssons lista. Jag har sett den förstnämnda filmen många gånger och kan intyga att Galenskaparna-Anders inte ens är statist i den. Och jag kan försäkra om att han inte syns det minsta i Nordexpressen heller, jag har sett den också.

När jag tittade efter en andra gång fann jag Anders Eriksson (II) som antagligen är mannen som ska ha filmerna jag nämnde förut i sin filmografi. Ajja bajja, filmdatabasen...

Förresten så upptäckte jag även att alla i GAS förutom Claes Eriksson och Peter Rangmar har medverkat i underhållningsprogrammet Så ska det låta. Jag minns inte ens om jag såg någon av deras insatser där. Gör ni? Så ska det låta borde ges ut på DVD för varje säsong, för jag vill gärna se repriserna.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag minns faktiskt att jag sett Per & Knut i Så ska det låta, iaf en av de gångerna de varit med. Om jag inte minns helt fel så tävla de i olika lag mot varandra!! Sedan så har jag faktiskt ett Så ska det låta inspelat på video, där Anders medverkar. Han tävlar med Sanna Nielsen i Anders Berglunds lag mot Elisabeth Andreassen å Tito Beltran i Wells lag :D:D

Erika sa...

Åh! Vilka sånger sjunger han? Gör han den där klassikern att ställa sig upp och sjunga en egen sång själv? :)

Anonym sa...

Om jag ska vara helt ärlig så var det ett tag sedan jag såg på inspelningen & minns inte så mycket, men jag minns dock att han gör en fin & underhållande version av Moviestar av Harpo, med ett litet "Farbror Frej" hopp på slutet(kan kanske minnas fel där dock, men någon gång under programmet gör han det):D Borde nog leta fram bandet med inspelnigen & se det hela igen & friska upp minnet lite ;D

Anonym sa...

Jag har den inspelad också han sjunger ialla fall Liten blir stor, den e så fin =)

Erika sa...

Nu blir jag tårögd. Vill hemskt gärna se den biten! Man får kanske höra av sig till SVT och be om repriser eller något liknande.

Camilla sa...

Ja det vore onekligen VÄLDIGT roligt att se. Om du/ni lyckas nå något resultat eller behöver hjälp i jakten så vet du var jag finns ;)

Erika sa...

Jag har skrivit till SVT och sökt i reprisönskelistan efter avsnitten där Galenskaparna & After shave gästar Så ska det låta. Hoppas på svar!