19 augusti, 2008

Gå och lägg dig, Helge!

Klockan är halv fyra mitt i natten och det känns som att jag är den enda personen i världen som är vaken. Det är lätt att känna så när vargatimman närmar sig. Jag har haft "Turderland" på huvudet (förlåt att jag smittar er nu) under en lång tid nu och får hela tiden för mig att de sjunger "Sök dig till OS som Stalin!"

Alldeles nyss satt jag och hängde på mitt lilla rugbylags öppna bur medan Calypso, den största tjejen av laget, passade på att springa över mina lutande armar upp mot axlarna så att det kliade skönt på ryggen. Jag hade lika gärna kunnat somna på det obekväma viset jag satt på - med hukande knän så att det blev blodstopp i vaderna, för jag var och är väldigt trött. Men jag var istället smartare och insåg att sängen nog är skönast att sova i och ville passa på att skriva av mig lite innan jag far iväg till drömmarnas land. Kanske Turderland.

Nej, nu kom en annan låt på huvudet:
Natten ger dig..... drömmar som gör ont.. drömmar som gör ont..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår vad du menar med drömmar som gör ont.. Vad kul att du har ett litet rugbylag förresten!

Anonym sa...

Åh, jag älskar Turderlands hymn och nationalsång! Dock så får jag alltid för mig att dom sjunger "Tvinga soldaterna in i fodral, tills dom blir män och får barn" istället för ", tills dom blir män och får vårtor" höhö :P