17 augusti, 2008

"En rikti' puuuuma va de', Roger!"


Jag faschineras över hur denne mannen Roy (ja, egentligen Anders Eriksson) kan få fram så beundransvärt tydliga ansiktsuttryck vad saken än gäller. När han är förvånad blir ögonen stora och han själv mållös. När han ler så LER han med både ögonen och munnen, något jag tycker är jättesött. När han är arg eller orolig får han till en Keira Knightley-mun (den anknäbbsliknande) och lägger på dubbelt så mycket av sin "hålla-för-näsan"-röst:

"Är detta nån' sorts utpressning, detta??"

Jag gillar roller med starka karaktärer och Roy är en av dem. Och det roligaste av allt: man vet PRECIS vad som menas med just den här minen på bilden. Han ser så oerhört självbelåten ut vid blotta tanken av en s k puma (väldigt snygg och sexig kvinna). Ögonen smalnar så avslöjande.

PS. Missa inte att sätta på TV:n klockan 17.30 ikväll!
"Som en del av OS-satsningen direktsänder SVT1 en operaföreställning i sportkostym från Götaplatsen i Göteborg. Formen är en sportsändning men innehållet är från GöteborgsOperans repertoar. Dessutom kommer ett rekordförsök att äga rum. Världens största flashmobkör ska sjunga i en operasing-a-long under ledning av Claes Eriksson."

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej, jag tycker också mycket om GAS :) jag får sådana där GAS-perioder ibland då jag bara vill se på filmer med dem.
det skulle vara kul att lära känna dig.

Erika sa...

Hej Rizzo! Kul att du också tycker om GAS :) Vem är du då?