24 juli, 2008

Västerås vs Rhodos


- Vart ska du åka nånstans?
- Spelar väl ingen roll?!
- Åker du på vinst och förlust? Är det restresa eller?
- Jag ska till Västerås! På kurs!
- Dueh.. Jag var på Rhodos förra sommar'n! Det var helvete vad hett det var där nere!

Jag kan ju säga att det är hett som in i H här i Västerås också. Det var det i alla fall idag. Luften stog och står fortfarande stilla, man kan bara andas värme, det är 30 grader och inga moln på himlen. Och på jobbet får man varken kavla upp ärmarna eller använda mindre plagg eftersom vi är utklädda till människor från början av 1900-talet. Så jag och min arbetskamrat tog ett varsitt fotbad i iskallt vatten ur två hinkar idag. Det underlättade en hel del. Nu är klockan lite över elva på kvällen och jag undrar hur jag kommer klara av natten. Det är äckligt varmt! Så skryt lagom du, Roy, om Rhodos!

Men Peter hade varit mer än välkommen till Västerås om han var vid liv. Han kunde fått bott hemma hos mig och slippa betala dyra hotellpengar. Jag skulle tagit hand om honom ordentligt, gett honom en riktig husmanskost, god efterrätt och en trevlig guidetur runt min fina stad. Sedan skulle jag bädda i ordning hans säng med väldoftande lakan och en bekväm kudde. Ja, om han inte hellre hade fördragit att sova i min säng, förstås..

Mannen med den vita opeln är bäst! Mannen bakom den vita opeln är bättre!

1 kommentar:

Emma "Lilla My" Larsson sa...

"Mannen med den vita opeln är bäst! Mannen bakom den vita opeln är bättre!"

Håller med till 100% ^^