25 juli, 2008

En show jag missade

I morse innan jag vaknade så drömde jag att jag gick omkring på min skola utan att göra någonting. Helt plötsligt kom Jan, Anders och Per genom en dörr i Cartwright cabaret-kläderna som tydligen skulle ha en show på min skola utan att jag visste om det. Jag stoppade dem och vi samtalade en stund. Sedan funderade jag på vad jag skulle göra för att få komma in och se deras show utan biljett. Jag gick till ingången till scenaulan och ställde mig i den stora kön, men lärare och elever bad mig gå därifrån. Det var tydligen bara vissa klasser som fick titta. Med min upprördhet gick jag iväg med ilskna steg och satte mig på en bänk. Då kom Cartwright cabaret-gänget igen med en CD-spelare som de ställde på golvet framför mig. De såg ledsna ut för min skull så de tröstade genom att spela "Bossakungen Astor Qvarts" för mig. Jag kunde inte låta bli att skratta. Det var jättegulligt.

Inga kommentarer: