24 juli, 2008

"Oooooh-eeee!"

Förutom att lyssna på GAS-musik så gillar jag även 50-talsrock. Jag har en samling med riktigt bra låtar som man inte kan tröttna på. Ibland önskar jag att jag var ung på 50-talet så att man kunde gå ut och dansa till den underbara och gamla rocken, kanske en bugg med en trevlig kille. Nu ser jag Grease framför mig.. Kanske är det därför jag gillar "raggarbiten" från Kväll i en svensk idyll i Leif? Jag älskar, verkligen älskar, Peters ljusa kompsång i den! Personligen tycker jag inte att han passar som raggare till utseendet så värst mycket, för i just den här scenen är det charmen jag faller för. Fjärilarna flyger hej vilt i magen på mig! Rösten, gångstilen, sättet han kammar håret och rör sig.. I vissa scener ur olika filmer/revyer blir jag extra kär i Peter. Jag föll för honom första gången när jag såg hans dans och hörde hans sång i Hård kärlek som förblev min favoritlåt av GAS. Det är den fortfarande. Men det är nästan så att den här kommer tätt efter första plats.

Titta ifrån 02.00 och känn känslan!!



Peter är för övrigt väldigt, väldigt snygg som inspektör Mård i Leif. Ung och stilig. Han passar i glasögon och har en annorlunda, fulsnygg frisyr.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja visst är han snygg som inspektör Mård :)

Och jag fullkomligt älskar hans bakgrundssång i låten, jag ryser varje gång jag hör det och blir helt lycklig :D
Och han är ju så guddomligt snygg som raggare eller vad man ska kalla det! Man blir ju kär <3

Erika sa...

Tycker inte han är speciellt snygg med raggarfrisyr, faktiskt. Jag blir mer kär i hans kroppsspråk och sångröst när han spelar raggaren. Men Inspektör Mård däremot.. Vilken pudding!

Anonym sa...

Nej men hörni, det är ju Claes som is the shit! :P Lugnt charmigast i gänget ;)

Anonym sa...

Haha. jag tycker peronligen om....eller inte tycker om men jag gillar raggares stil och älskar också Ronny oh Ragge (iinte alls lika mkt som GAS) och du i synnerhet Peter Settman. Oj samma namn:) Så jag älskar Peterr (R) roll i Leif. Helt underbar. Spolade tebax 37 ggr för att se detXD