07 juli, 2008

Nää, se gasexperter...

Jag undrar hur många gånger jag har tittat på sketchen "Flottans flinka filurer" från "En himla många program" nu. Man känner ju inte igen varken Jan Rippe eller Peter Rangmar alls. Jag läste att Peter ska föreställa John Botvid (till vänster). Eller så är de bara väldigt lika i just den här sketchen.

Och jag bara älskar deras gamla stockholmska:

- Nää, se grabbar.. De' va' chiiiefen som satte diiiit mä' för slaaarv i signalisttjänst'n.




Och sången:

Inatt ska vi sova i olja
för att vi var dumma som får.

Och jag, jag får sjunga i moll, jag.
fasten han utav dur bättre mår.
Hej å hå och en tunna med gas.
Chiefen han är svår.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej du hej du! Så roligt att läsa din blogg, du skriver superbra. Garvade rejält åt drömmen du berättade om, det där med att Anders föreslog Fabror Frej. XD Förresten, säger inte Claes typ "ja, det är härligt att se att ni uppskattar fin litteratur"? Haha ;) Kunde inte låta bli. Jag kanske har fel men anyway.. Det är så kul att va nördig. Ha det bra!

Erika sa...

Tack för din fina kommentar! Vad kul att du läser min blogg :) Ja, du har rätt med Claes citat! Ska ändra på en gång ;)

Hoppas man får se fler kommentarer från dig, Emelie!!

Ha det bra du också!