11 juli, 2008

Claes Eriksson Solo

.. har premiär den 10/10 i höst (om bara TRE månader) och jag längtar något otroligt mycket! Men det är med blandade känslor jag länkar er, som ännu inte har läst detta, en artikel som avslöjar att det är slut med GAS. Nej, de har inte bråkat. Kortfattat så vill Claes stå på teaterscenen medan After shave och Anders vill uppträda med krogsshower. Kerstin Granlund har valt att ta ett friår.

–Vi vill hellre hålla till på krogen och Claes på teatern. Det handlar om ömsesidig vänlighet. Vi gör det här i ett till två år, sedan får vi se.

Så säger Knut Angred. "Sedan får vi se" kan tolkas på två sätt. Antingen att de någon gång i framtiden kanske kommer att återförenas och göra en ny uppsättning. Eller att det kan vara det allra sista After shave och Anders gör. Jag har aldrig sett GAS live men det är min största önskan. Så mitt hopp glöder tills den lyckliga eller sorgliga dagen kommer.

För er som har missat detta behöver bara klicka här för att läsa mer.

Hur som helst ser jag fram emot Claes Erikssons show! Jag skulle gärna vilja se
Cabaret Cartwright också men det är ännu inte planerat. Föreställningsbiljetter kostar pengar. Likaså tågbiljetter. I så fall får det väl bli för lönen efter sommarjobbet, för GAS är ju verkligen värda vartenda öre.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du borde se fram emot det! Det är så jäävla bra! =))

al

Erika sa...

Det förvånar mig inte :) Claes Eriksson är ju ett geni.

Kommer du och tittar i höst igen?

Anonym sa...

Nä, det tror jag inte... Tyvärr, men jag ska börja plugga efter sommarn och då ges det kanske inte så mycket tid till annat.

Men jag satt på första raden när han var i stan, och han sjöng till mej! =)
Du kan läsa om det här
http://aljohansson.blogg.se/2008/april/c-eriksson-solo.html

al

Erika sa...

Åh, vilken upplevelse!! :)

Jag har aldrig träffat honom, men jag har faktiskt brevväxlat med honom och fått svar som idag hänger på väggen i en stor ram. Jag hoppas jag får tillfälle att prata med honom någon gång.

Det måste ha känts otroligt när han tittade på dig och sjöng :)