07 mars, 2009

Min bilreparatör

I mina ögon är Anders och Roy två helt olika mänskliga varelser. Och för mig existerar Roy i samma verklighet som jag som en fullständigt egen person med en egen kropp, ett eget liv och med ett annat DNA än Anders'. Just nu är han t. ex. hemma och sover efter en lång arbetsvecka. Han lever, finns och uttnyttjar en del av rymden på jorden. Jag kan se hela hans vardag i detalj framför mig och kommer möjligen att skriva ett inlägg framöver om hur en helt vanlig dag för Roy kan se ut från morgonen till kvällen ur mitt egna perspektiv. Då kan det även bli intressant att sedan få se vilka som håller med och vilka som kanske har en helt annat synvinkel.

Då en av mina största drömmar är att få träffa Roy kan det visserligen finnas en förklaring till mitt väldiga chocktillsånd under kvällen den 1/11 förra året då Roy, helt oväntat, kommer ut och sjunger Macken's signaturmelodi tillsammans med de cowboy-förklädda Milton, Turbo Jr och Roger. "Beklagligt nog" lånade Anders ut sin Pappa Ben-klädnad till Roy och jag missade således att bevittna den blåa overallen - för den här gången. Men det var naturligtvis minst lika otroligt att beskåda männen bakom Macken-figurerna - Anders och After shave:arna, som faktiskt var hela huvudattraktionen.

Men.. vad gör man inte för att få sin vilja igenom? Vem vet, en dag kanske min dröm slår in. Men just i den här stunden får det förverkligas på ett helt annat sätt. Visserligen syns alla fejkdetaljer, men det gör inte mig så mycket.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Det är förmodligen ingen överraskning att jag håller med dig till fullo. Jag känner likadant. Roy existerar verkligen i den här världen. Han går till sin mack varje dag. Ser fram emot det eventuella inlägget :)

Mig gjorde det för övrigt inte heller så mycket, jag gillar bilderna skarpt!

Camilla sa...

"Åh kolla han har fått tag på en puma!!"