06 januari, 2009

... Alla i samma bil. Tillbaka hundra år.

Igår kväll lyckades jag äntligen komma in i frågearkivet på GASklubbens hemsida. Bland annat fick jag reda på vilka som gömmer sig bakom maskerna Bildt, Björck och Dinkelspiel i "Resan som blev av" som jag ständigt har försökt att räkna ut genom kroppspråket varje gång jag har tittat på revyn. Men nu vet jag säkert. Kerstin var Björck, Claes var Dinkelspiel och Peter var Bildt.

Det som känns en aning märkvärdigt med detta är att jag (och många, många andra förstås) har sett Bildt-masken på riktigt inne på Kajskjul 8. Masken var iklädd en cowboyhatt för att passa in i Vilda Western-temat som Cabaret Cartwright har och stod placerad i samma hall som garderoberna. Att ha befunnit sig bara meter ifrån någonting som Peter har burit är stort, bara det.

5 kommentarer:

Camilla sa...

Det där (jävla) frågearkivet krånglar för mig också. Kom in en gång förut men sedan blev det stopp. Knepigt!

Jag funderar faktiskt på att se Cabaret Cartwright när de kommer till Lorensbergsteatern senare i vår. Jag är oerhört nyfiken på om de verkligen kan få showen att passa på scenen. Den är ju uppbyggd av underhållning som bättre passar krogscenen, liksom Claes föreställning är gjord för teater. Men ja, jag är väldigt intresserad av att se hur de lägger upp det, och om de lyckas!

Dessutom händer inget annat kul under våren ;)

Erika sa...

Jag klurade ut hur man kommer in i frågearkivet utan någon bugg. Gå in på GASklubben.se och titta i det högra hörnet där olika små gråa ikoner syns. Klicka på den tredje ikonen från höger (som visar "Sitemap" när man håller musen över den). När du kommit in där så scrollar du längst tills du hamnar längst ner till "Arkiv" och där hittar du det :) Hoppas det inte var krångligt.

Jag funderar också på att se CC på Lorensbergsteatern. Eller "funderar", jag SKA dit. Då har man verkligen något att se fram emot! Bara att få se en GAS-föreställning på deras hemmascen känns otroligt häftigt då jag aldrig tidigare har gjort det.

Och som du säger, det ska bli MYCKET intressant att se hur det kommer att passa på scenen :)

Camilla sa...

Tack så jättemycket för upplysningen ska tillämpa den efter en tur till gymmet! Och det var inte alls krångligt :)

Ja jag har också kommit fram till att jag SKA dit!. Vill också ha något att se fram emot samt stilla nyfikenheten om hur det gör sig på scenen. Jag vet inte riktigt om jag tror på det eftersom det är mycket krogshowsnivå på underhållningen. Men ja det beror på hur de framställer det, ska bli intressant!
Lorensbergsteatern har jag dock varit på tidigare i och med solo 2 ggr. Kommer aldrig glömma känslan jag hade när jag gick upp mot teatern första gången, röda mattan utrullad *ryser*.
Men då kanske vi råkas på där, om vi hamnar på samma dag ;)

Erika sa...

Håller med.. CC var faktiskt väldigt "krogshowigt" men jag förväntar mig faktiskt att det blir lika bra på scenen. Kanske bättre, vem vet :)

Åh, jag ryser bara du berättar om det! :D Ja, jag hoppas att vi ser samma föreställning!

Förresten, varifrån hörde du ryktet om att de kommer köra i Stockholm i höst? Det låter faktiskt inte osannolikt. De har ju inte turnerat där än.

Camilla sa...

Ja, jag väntar med spänning! Det känns som att jag hellre ser den på teatern än på krogen igen. Just för att se skillnaden, hur upplägget blir! Skulle ha sett Falkes när den gick på teaterscenen men dagen innan hade jag 39 graders feber och jag fick inte åka för mamma. Behöver jag nämna att jag grät halva lördagen?

Vet du om det är några fler GAS-klubbare som planerar att gå då?

Det var Snickarpelle på Heycome som sa det, men har inte tänkt på att fråga var han hört det. Så just nu lägger jag inte så stor sanningshalt i det som den andrahandskälla det är. Men som sagt, det låter ju inte helt otroligt. De körde ju Falkes i Stockholm.