09 december, 2008

"Ska jag lägga mig här i sängen?"

I min bitterhet märkte jag att min första lektion på morgonen var inställd när jag kommit till skolan. Det känns alltid lika surt när man missar en sovmorgon och särskilt när man behöver den. Jag tog cykeln den lilla sträckan hem igen med "Ägg" från Alla ska bada i öronsnäckorna och blev på åtminstone lite gladare humör. Så nu tänkte jag passa på att blogga lite.


Jag har skaffat Claes Erikssons "Alster" på ljudbok. Igår (snarare inatt) när jag skulle lägga mig valde jag att starta den för att ha något mysigt att lyssna på. Jag föreställde mig att Claes satt på en stol i mitt mörka rum och läste högt för mig vilket gav en trygg och avslappnande känsla.
Tyvärr har jag väldigt svårt att både lägga mig i tid och somna. Men det gick faktiskt ganska bra inatt. Dessvärre vaknade jag svettig vid 5-tiden av den psykedeliska sketchen Hos doktorn ifrån Grisen i säcken som tydligen var med i ljudboken. Volymen var plötsligt för hög för mina öron och för första gången var det INTE roligt att lyssna på. Man fick tvinga sig upp ur sängen för att stänga av volymen efter att ha vaknat till i skallen av Peters "kurri kurri kurri kurri!"
Lyckligtvis gick det att somna om.

2 kommentarer:

Camilla sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Camilla sa...

Åh längtar tills jag får lyssna på min ljudcd. Fick hem den för någon vecka sedan bara och den är tänkt som en julklapp till mig själv, men det är frestande att slita upp och lyssna ändå. Har dock slagit in den i presentpapper för att inte frestas ytterligare

Men det är INTE kul med förstörd sovmorgon. När jag gick gymnasiet hade jag 2 mil till skolan och usel kollektivtrafik. En gång kom jag dit att fann att min första lektion var inställd och jag egentligen skulle börjat 12.45. Jag var duktig och stannade tills dess och när klockan var lite efter 12.45 visade det sig att läraren till den lektionen visst var hemma hon också. Då var jag fly förbannad!

Har också fått ett sådant bryskt uppvaknande. Brukar lyssna på talcd som jag lagt över på mp3. Så har jag kosslurar som ger ett intensivt ljud. Och just nu lyssnar jag på harry potter så kan man vakna mitt i antten av att uppläsare Krister Henrikssom skriker högt och gällt som någon karaktär, rakt in i ens öra, det är bland det värsta uppvaknandet man kan tänka sig!!!