18 november, 2008

Relationer utanför 'Den enskilde medborgaren'

En ganska lustig sak som man inte tänker på när man tittar på Den enskilde medborgaren är att Morgans (Anders Erikssons) flickvän Marianne (Susanne Otto) spelas av Anne Ottos dotter. Och i dag är ju Claes och Anne Otto sambos så på ett vis blir ju Claes "plastpappa", eller vad man kallar dem, till Susanne. Och därför blir ju Anders också "plastfarbror" till henne. Jag satt och undrade i går om det inte kändes konstigt att spela partner med sin brors sambos dotter..

6 kommentarer:

Anonym sa...

Sen är Susanne Otto tillsammas med Örjan Ramberg också! =)

al

Camilla sa...

Precis vad jag tänkte skriva! När de dessutom i Den enskilde medborgaren spelar ett föredetta par. Intressant :)

Hur som helst är Anders väldigt övertygande som kär Morgan. Han lyckas verkligen få till blicken. Hur han ser på henne utan krav, med ett lätt leende både i ögonen och på läpparna. Ett exempel är efter att hon har spelat trummor, fått en stöt och de ramlar ihop på varandra. Ja jag blir verkligen övertygad. Bra jobbat!

Kul med omröstningen :D

Erika sa...

Jag håller med dig, Camilla. Anders skådespel i Den enskilde medborgaren är otrolig. Jag ryser varje gång som pianomusiken spelas i bakgrunden och när man ser hans totala lycka och förälskelse. Mycket övertygande, ja.

Ja, den fick ju elva röstningar på bara några timmar! Haha! Får väl fortsätta använda dina undersökningsfrågor hädanefter ;D

Camilla sa...

Jag får också ren gåshud. Pianomusiken och så hans blickar till henne i en fin kombination, det är bara så ÖVERTYGANDE! Och att han faktiskt sitter och väntar utanför baknen tills hon slutar för att följa henne, och småspringer fram för att mötas. Kan bara hålla med, det är vackert att se!


Hahah! Men den var lite klurig faktiskt. Var tvungen att sitta och fundera ett bra tag innan jag själv kunde svara på frågan.

Anonym sa...

Jag älskar också pianomusiken om jag får tränga mig på: jag tog kontakt med kulturtuben och frågade om den och efter ett tag så hittade jag ett kuvert från kultutuben i brevlådan. Det var noterna:) Nu kan jag hela låten och ska spela den på konsert snart. mycker vacker är den:)

Emanuel Blume sa...

Jag har fått för mig att det är Sofia Pekkari själv som spelar piano i Den Enskilde Medborgaren. Väldigt snyggt är det hursomhelst.