06 november, 2008

GÖTEBORGSVIDEON ÄR HÄR!!!!

Den blev färdig tidigare än jag trodde. Men här kommer den; videon som sammanfattar helgen i min och Sarahs version. Jag fick lov att dela upp videon i två delar på grund av dess storlek. Men tillsammans så är dem 14 minuter och mycket värda att se. Längre in i filmen verkade det ha hänt något med videokamerans mikrofon, för ljudet blir plötsligt väldigt dåligt. Och bildkvalitén hade sett bättre ut om bara blogger kunde lägga upp filmer större än 100 mb. Men men. Enjoy!
(Jag skrev fel i den första texten som kommer. Självklart menar jag ju morgonen den 1/11. Bör också lägga till att jag blir sur på de små svarta mellanrummen som kommer ett par gånger under filmer samt att det är dåligt synkat vid vissa ställen. Det är bloggers fel.)

Del 1


Del 2

18 kommentarer:

Anonym sa...

Shiet, vad mycket ni hann med på en helg :D Måste säga att videon var mkt bra gjord också! Fattar inte hur du gör!!

Anonym sa...

Vilka härliga klipp!!!

Mycket bra gjort och man blir väldigt glad av att se det. Har ingen videokamera och hade för lite minne på kameran så jag fick nöja mig med stillbilder.
Hahah älskar "stjärtbilden" mitt i alltihopa ;)
Superskön video som jag garanterat kommer att se på fler gånger :D

Kan dessvärre inte uttala mig om "det boulegalna folket" eftersom jag inte sett det. Men mycket av statsbilden hinner ju förändras på 15 år.

Erika sa...

Sofie: Ja, vi hann med mycket, tycker jag med! Vilket var väldigt kul! Tack så mycket!

Camilla: Tackar tackar! Nja, jag kom på nu i efterhand att det inte kan ha varit den rätta parken. När jag kollade på Tornado när jag kom hem så var parken MYCKET större och dessutom fanns det inga byggnader i bakgrunden, som jag också nämner i videon. De kan ju inte ha byggts dit allihoppa på ca 20 år, tänker jag. Och i Tornado finns det även en stor damm i parken. Så vi var nog på helt fel plats :P
Jag är inte ens säker om jag "springer i slowmotion" på rätt gräsmatta vid Wavrisnkys plats heller. Man fick helt enkelt chansa :)

Anonym sa...

Fan vad kul ni måste ha haft!! Vad roligt att det fanns så mycket blommor hos Peter.

Sarah-Lee sa...

Åh, Erika vad underbart vi hade det!! :D Videon överträffade verkligen alla förväntningar! :D<3

Amanda sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Erika sa...

Amanda: Haha, vad roligt att du tog dig tid att lägga märke till dessa detaljer! Den där minen du syftar på, som Sarah gjorde i samband med den skrikande ungen, är min personliga favorit också. Efteråt sa jag "Det var ett jävla gapande.." men jag valde att inte ta med det. Hehe. Vissa saker tog jag med med flit för att få reaktioner som du just fick. Det gladde mig.

Jag använder Sony Vegas 7.0. Det finns dock en senare version av den. Den är lättanvänd och fungerar alldeles utmärkt!

Hur många Amandor läser min blogg? Minst två eller tre. Har lagt märke till flera Sofior också :)

Anonym sa...

Jag är en Amanda, den från Eskilstuna, som ställde frågan om CC till medlemskvällen, å inte den som frågade om redigeringsprogrammet här ovan ;)

Måste även få tillägga att det var en mycket fin och välgjord film, kul! Det kändes nästan som om man var där själv ;)

Anonym sa...

Hej!
Ni verkar ha haft en helt underbar helg i Göteborg :).. Filmen var underhållande att titta på och jag kom på mig själv att sitta och lé flera gånger. Själv bor jag mitt i Göteborg, men har aldrig tänkt på att jag passerar alla dessa "GAS-platser" dagligen. Kanske helt enkelt borde ta mig en riktig GAS-runda någon dag, precis som ni gjorde.

Läste lite på inläggen här. Å ni sprang på rätt gräsmatta vid Wavrinskys Plats :).. Och den där parken tror jag är i Slottsskogen, det finns en stor damm, men även en liten mindre lite längre in i parken. Där tror jag att det är :)

Anonym sa...

Ahhhh jag kan nt se dom. Dom hackar. Fy va stöööörigt:/ de börjar lixom inte:(

Anonym sa...

Här är en tredje Amanda ;D

Jättebra videor! Fick gåshud flera gånger när man fick se från showen, önskar man kunde varit där!
Och att besöka Peter, det hade varit helt underbart.
Bra att du spelar in hela tiden så man får se ungefär hur det var!
Tyckte de var lite småroliga också :)

Erika sa...

Amanda 1: Okej, du kanske kan skriva "Eskilstuna-Amanda" nästa gång du kommenterar? ;) Vad kul att de tyckte om videorna! Tack!

Elin: Åh, vad kul att det var rätt gräsmatta! Hm, Slottsparken får jag kolla upp vid nästa visit i GBG. Tack för tipset!

Sofie: Men vad synd :( Testa igen lite senare så kanske det funkar

Amanda 3: Jag önskar också att du hade varit där och upplevt kvällen!

Anonym sa...

Vet ioförsig inte om du redan vet detta. Men om du vill åka till fler GAS-relaterade platser när du åker till Göteborg så finns Slottsskogsvallen, där bland annat Tornado's Hopptävling utspelar sig. Och där Claes landar är den stora dammen som finns i Slotsskogen. Bara ett litet tips :)

Anonym sa...

Vilken underbar film!! Det var så fint så jag ställde mig upp.

Anonym sa...

Ja jag tyckte själv det var mycket synd. Du skulle inte kunna skicka den eller något i den stilen:)?

Erika sa...

enhalvspecial: Tack så mycket! Haha, Allan Preussen fick vara med också ;)

sofie: Nej, jag har slutat att skicka mina egna filmer till folk. Och jag gör inte längre några undantag heller. Tyvärr. Det är inte för att vara elak eller så, men det är något jag har bestämt. Men den kommer väl snart upp på Youtube, så antingen får du låna någon kompis dator eller stå ut lite till :)

Anonym sa...

Jadå, jag förstår dig:) Ja jag kan hålla ut:) Längtar efter att få se det efter alla fina komentarer;)

Anonym sa...

Shit så bra gjort. jag har sett det nu. Helt underbart:O