30 oktober, 2008

Var i herrans namn är sevärdheterna?

Jo då, sevärdheterna har jag faktiskt koll på nu. Jag syftar på alla GAS-relaterade platser i Göteborg som jag tillsammans med Sarah kommer att lämna fotspår efter i helgen. Igår kväll och inatt satt jag och skrev upp varenda spårvagnsnummer till alla olika hållplatser som vi ska kliva av på. Jag var så kreativ att jag till och med ritade en karta så att vi kan hitta Det boulegalna folket-parken. Man kan verkligen säga att det blir en riktig Göteborg-runtresa. Men det bästa av allt är ju att vi ska se Cabaret Cartwright på lördagskvällen.

Här finns en lista med GAS-relaterade platser att besöka

Jag hoppas jättemycket på att få träffa Jan, Anders, Knut och Per efter föreställningen! Jag och Sarah har även några funderingar som vi tänkte passa på att fråga nu när vi äntligen får tillfälle. Och jag tänkte bara höra om det finns någon (som inte hade möjlighet att komma till Kajskjul 8) som har eventuella frågor till dem, så ställer vi dem på samma gång. Frågorna och svaren kommer att dyka upp i ett blogginlägg på söndag eller nästa vecka om vi får den stora äran att träffa dem.
Mitt tåg åker under lördagmorgonen så passa på att komma på något ni undrar över innan dess utifall det är försent.

Vi hörs igen efter helgen! Och några av er träffar jag på lördag :)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Skulle du kunna ge lite förslag på gasrelaterade platser man kan besöka i göteborg? Hur tar man sig förresten till Peters grav? Går man av spårvagn 11 vid nya varvet?
Vi ses nog på lördag, vi hoppas också att få träffa jan, anders, knut och per efter föreställningen...

Erika sa...

Jag menar naturligtvis inte att bara Sarah och jag vill/kommer/hoppas på att få träffa GAS. Det förstår jag väl att alla vill som ska dit.

Men för att förtydliga mig så skrev jag med röd text att stycket var skrivet till dem som INTE kommer vara närvarande på Kajskjul 8 på lördag. Och eftersom jag ändå kommer ställa GAS några frågor så tänkte jag passa på att höra om det möjligtvis fanns fler frågor att ställa på samma gång. Endast en god tanke.

Ja, Peters grav ligger vid Nya varvet som man åker till med Spårvagn 11 mot Saltholmen. Alla GAS-relaterade platser finns nu att hämta i en länk i inlägget.

Anonym sa...

Hoppas verkligen att ni får chansen att träffa Gasarna!!=D Jag har faktiskt en fråga som ni skulle kunna få ställa åt mig.

Jag undrar vad dem ska göra när de spelat klart denna säsongen av CC, om det ska göra något nytt, eller spela vidare m CC o iså fall om de då gör någon turné m showen?!

Trevlig resa! =D

Erika sa...

Din fråga ska genast skrivas upp :)

Tack och ha en trevlig helg (och Halloween)!!

Anonym sa...

Hej!
Måste bara börja med att säga att jag tycker du har en otroligt bra och välskriven blogg!

Vad roligt att du ska på Göteborgsbesök och Cabaret Cartwright! Hade tänkt ut en fråga, men så såg jag att den redan var ställd av "amanda".

Ska bli spännande att läsa din blogg när du är hemkommen igen :)

Ha de gôtt!

Suzzie sa...

Ha en jättetrevlig resa, min kära dotter! Jag vet hur mycket du har längtat efter det här.
Kram//mamma

Anonym sa...

Tack för hjälpen! Nu ska vi nog hitta några gas-relaterade platser under dagen =) Vi ses kanske ikväll!

Anonym sa...

Hoppas att ni fick träffa gänget efteråt :)
Själv var jag tvungen att åka mot Tjörn ganska omgående när föreställningen var slut (de jag skulle ha skjuts av hade redan väntat 1 timme utanför då). Men fick chansen att berömma Anders för hans fantastiska sångröst och sångförmåga vilket jag var fullkomligt nöjd med ;)

Var kul att ses :)