25 september, 2008

Lugna ner dig nu, Astor

Min mamma knackade på min dörr:

- Erika, du har fått ett brev här!

Yes, tänkte jag. Och precis som jag trodde så var det det nya numret av Nåt nytt. Vilken ordlöst superbra tidning! Jag satt fastklistrad i varje spalt. Är det inte underbart att GASklubben finns? Thomas och Tomas borde få en varsin bamsekram varje dag för sitt fantastiska arbete, tycker jag.

Dagarna närmar sig mer och mer de datum då jag ska se Claes Eriksson Solo och Cabaret Cartwright. Och på samma sätt fylls min mage av en varsin ny fjäril för varje dag. Det låter ju nästan som en fantasti. Men detta är verklighet.. Jag skall för första gången bevittna två GAS-föreställningar live. Det är LYCKA.
För att inte drabbas av panikångestattacker, svimkänslor eller annat otrevligt (som jag ofta upplever vid nervositet eller upprymdhet inför något roligt) så kom min kära mor med tipset att få tag i lugn meditationsmusik. Att jag inte kom på det själv! Från och med nu tills dagarna är inne skall jag unna mig själv lugna stunder med musik för att dämpa mitt stressade psyke.

Jag ska även få den stora äran att få träffa Sarah. Vi ska tillsammans se CC i Göteborg på medlemskvällen, bo på samma hotell och åka runt i Göteborg till olika platser som relaterar till GAS. Det blir även ett besök vid Peters grav. Andra gången för min del. Detta blir en underbar början på november. Och underbart (nästan) avslut på det här året.

6 kommentarer:

Anonym sa...

C Eriksson Solo e en superb föreställning, jag såg den i Malmö och jag njöt av varje sekund. Du kommer ha en super kul stund, det lovar jag!

Anonym sa...

Måste hålla med föregående talare. Hade tur och fick se den allra första föreställningen och sedan turnéavslutet. Claes är verkligen i sitt esse och det är ren magi. På tal om magi, ett nummer där ger en verkligen den största gåshud någonsin. Magiskt!

Och Nåt nytt har blivit så kolossalt jäkla snygg och välarbetad. Kunde inte släppa den med blicken och började slita upp kuvertet redan vid brevlådan.

Nu är vinsten även postad och även hämtad. Så den borde komma på fredag kan man tycka.

Anonym sa...

åh det låter mysigt =) Jag och min syster ska också gå på CC den kvällen och vi tänkte köra något liknande program. Längtar!

Anonym sa...

Jag är också lycklig. Ska på Claes Eriksson solo 11/10 och på CC på medlemskvällen :D:D *överlycklig* :D:D:D<3

Emma "Lilla My" Larsson sa...

Jag är sur över att jag aldrig fick/får chansen att se CCS >.<

Jag och min kompis + Familj skulle gå när han spelade i Göteborg, men det blev aldrig av!
Nåväl, önskar att du får kul i alla fall ^.^

Anonym sa...

Hej där!
Har läst det mesta på den här bloggen och jag som också är ett fan tycker det är oerhört intressant att se din syn på olika sketcher och sånger.
Så fortsätt gärna i den här andan för bloggen är skitbra!!

Ha det så kul på resan!

Ps, jag har inte sett någon av just dom här två föreställningarna som spelas nu men jag har hört att åtminstonde Claes föreställning ska vara oerhört bra!