15 augusti, 2008

En hem alldeles tomt

Innan jag vaknade för ett par timmar sedan drömde jag för första gången att jag besökte Peter Rangmars gamla hem. Det var inte planerat att åka dit alls. Jag fick tag i en moppe, åkte iväg på den och stannade utanför ett hus som låg intill skogen. Huset/stugan hade ingen trädgård utan bara en liten, kort gräsmatta som var ovårdad framför ingången. Det låg en trasig omkullvält stol på gräsmattan som jag lade märke till. Brevid deras hus låg ett annat som såg ut precis likadant ut fast spegelvänt, så deras hus låg inte alldeles själv. Dörren var öppen, så jag klev in några steg för att titta. I det första rummet, som var det enda jag tittade in i, hängde två stora gamla foton på väggen på varsin sida. De såg ut att vara tagna för längesedan för de var nästan helt svartvita. Den ena föreställde en liten pojke, den andra en liten flicka. Pojken och flickan var lika varandra men ju mer jag tittade på pojkfotot desto mer såg jag att han var lik Peter. Det måste ju ha varit honom när han var liten, tänkte jag. Stämningen i huset var lite smått skrämmande. Ingen var där och det kändes väldigt ensamt. Jag undrade var familjen hade tagit vägen någonstans.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Familjen bor inne i Göteborg! =)

Ja, men jag menar att jag skulle vilja rösta på Stinsen som bästa film, jag röstade på den som bästa scenproduktion också. Du har inte tagit med filmen som alternativ... Så menade jag =)

al

Erika sa...

Jag tänkte lägga in den, men då var det tyvärr försent. Det går inte att lägga till fler alternativ efter att en person har röstat.. Men jag ska komma ihåg din röst trots att den inte står med i enkäten! Det kanske tillochmed är flera som vill rösta på den, så den är inräknad bland alternativen :)

Anonym sa...

Ah, vad bra! Tack =)

Läste allas blogginlägg om den där dispyten... Hoppas det löser sej på nåt sätt, bara så ni inte behöver gräla mer.

al

Erika sa...

Jag hoppas också att det inte blir mer gräl. Allt handlade ju bara om olika åsikter. Jag tycker att det är tråkigt när två personer går till anfall och kränker andra genom att kalla dem idioter och uttrycka sig vara mer värdig än någon annan.. DET tycket JAG är idiotiskt.

Emma "Lilla My" Larsson sa...

Komentar till drömmen:
Läskig och häftig dröm. :) Jag drömmer ofta om GAS (min kompis drömmer bara sjuka drömmar om dom xD ) men dina drömmar är nog coolare :P