19 juli, 2008

Låtperioder

Från att jag vaknade i morse fram till nu, 21:20, har jag haft "Döva öron" från Träsmak på huvudet. Jag kommer väldigt ofta in i en-låts-perioder då jag fördjupar mig lite extra på en särskild låt. Till exempel försöker jag lyssna fram alla olika stämmor, ta ut ackorden på gitarr, fokusera mycket på textens innehåll och lyssnar till slut sönder låten och låter den sedan "lagas" under tiden andra låtar står på tur. Eftersom att jag knappt har lyssnat (eller tittat) på något annat än GAS på flera månader så gäller detta alltså bara deras musik i det här sammanhanget. Men nu när jag jobbar så går ungefär 90% av min fritid till GAS ändå.

Så nu vet jag det.. "Döva öron" rules ett tag framöver. Ska bli spännande och se vilken jag fastnar lite extra för nästa gång.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehehe, ja, Godiskillen är han som fyller på lösgodis och naturgodis på mitt jobb bla. =)

Haha, jag gillar "Döva öron":s roliga historia: Det var väl en potta med? Ja, men den kan du skita i! X))

al

Erika sa...

Haha :) Jag gillar mest när de har sjungit väldigt lågt i en vers, och sen drar låten igång i refrängen innan den tar slut.

"Dööö-vaaaa-öööö-rooon"