16 juli, 2008

"Ett litet blogginlägg kanske skulle sitta fint!"


- Här får du tio kronor, spring och köp dig en glass!
- Jag vill inte ha nån glass!
- Vill du ha en bula till i huvet?
- EN LITEN VANILJPINNE KANSKE SKULLE SITTA FINT!

Jag gillar dock scenversionen av Stinsen mycket bättre. Den där sista repliken brukar jag använda men byta ut "vaniljpinne" mot vad det nu gäller. Jag älskar Rippes spring-gångstil!

Förresten! Den här utser jag till veckans video!
Duktiga gasexperter med snygg kuliss och rekvisita!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag tycker med att scenversionen är bättre än filmen! Det märks på dem när de har publiken med sej.

al

Erika sa...

Ja, verkligen. Det är roligare med teatrar just för att man överdriver skådespeleriet. Man finkammar alltid karaktärerna och replikerna när det ska bli film. Jag undrar varför de tog bort "Hård kärlek" från filmversionen?

Anonym sa...

Ja, jag undrar med det. Nån sa i en intervju att den inte passade i handlingen, men jag förstår inte det. Den passade ju uppenbarligen i föreställningen! =/

al

Anonym sa...

Har också funderat på det däringa.. Hård kärlek är ju så svängig! ^^, Ett stort tack till dig Erika för att du laddade upp radioklippen förresten! :D

Erika sa...

Varsogod, Emelie! :)