24 maj, 2009

"Jag känner igen dig! Är du TV-kock?"

Jag reste till Göteborg över helgen med min syster och svåger. En dag innan avfärd hade jag turen att få hem min beställda Roy-tröja på posten och bar den efter ankomsten i Göteborg. Den fångade många blickar från alla håll.


Igår, lördag, gick jag i Botaniska trädgården med mitt resesällskap. Där mötte vi en, förvisso påtänd, man som förblev den enda människan i Göteborg att uttala sig om min tröja. Det började med att jag och mitt sällskap ryckte loss och åt av en grans nya, mjuka och snorgröna barr varvid han dök upp bakifrån:

- Är det gott?

En utav mitt sällskap förklarade att barren innehåller C-vitamin och att man kan soppor på dem för att mätta hans nyfikenhet. Mannens blick fastnade på min tröja.

- Den där Roy...., sade han och pekade.

Jag var helt säker på att han skulle ta upp ämnet Galenskaparna och After shave, vilket var alldeles på tok fel.

- Är han en kock?

Jag tvekade en stund för att kontrollera att jag hörde rätt. Om han läste på tröjan (eller redan visste) att det var Roy så bör han ju även ha läst bildtexten "Min bilreparatör" som stod klart och tydligt under bilden. Mannen menade att mössan som Roy hade fick honom att se ut som en kock innan han tog en tugga på egna barr och försvann.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Haha... skrattar gott åt den här lilla historien. Ser det hela väldigt tydligt framför mig.

Anonym sa...

var har du beställt ifrån ska göra en egen men man vill ju lita på dom så man får tröjan .vilket företag?