20 februari, 2009

Läsning av "En skruv lös?"

Igår under förmiddagen hann jag med två förväntansfulla ärenden. Dels gick jag till biblioteket för att hämta min reserverade bok "En skruv lös?" som äntligen var min tur att ta ansvar för under en månad. Efter det passade jag också på att hämta ut GAS-fotot i storleken 20x30 på Korthuset i stan.


Hittills har jag i stort sätt bara skumläst vissa kapitel och uppmärksammat mig på stycken som intresserar mig mest. Jag antar att jag nog behöver läsa mer innan jag kan sätta ett betyg på boken. Men något som jag inte vill sticka under stol med är att upprepningarna med vissa texter och bilder känns onödigt och lite störande när man sitter och bläddrar framåt för mer information. Även verkar författarens ordval och sätt att skriva påverka mig. Ju mer jag läser, desto mindre lockas jag att fortsätta. Hårda ord, men boken är har varit varken/både intressant eller ointressant för mig. Därför har mitt tycke för den balanserat upp och ned som en våg. Men jag ska naturligtvis fortsätta läsa innan jag börjar roasta den på riktigt.

6 kommentarer:

Camilla sa...

Åh vad fint kortet blev!!

Maria Olin sa...

Håller med Camilla ;)

Anonym sa...

Men åh, vilket fint kort! Jag vill också ha... :)

Anonym sa...

En skruv lös tyckte jag var mycket tråkigt skriven och jag störde mig konstant på att hon till varje produktion gjorde ett halvtaskigt referat av vad filmen/revyn/tv-serien handlade om. Som om en GAS-intresserad (för jag antar att det är målgruppen för boken) inte redan skulle veta det. De sista kapitlen var något mer intressanta när deras humor analyserades, något som jag trodde hela boken skulle handla om.

Anonym sa...

Att jag redan visste mer än de flesta störde då inte mej. Det fanns ändå tillräckligt mycket läsvärt både i Tillkomsthistorien och i Analyserna. En härligt tjock och fin bok!

Mickiz sa...

Hej Erika, vet inte om du läser kommentarer på din blogg längre, men jag skriver för att jag är nyfiken på vart du fått tag i den bilden från herr Moro-tiden, och om du månne kanske har den kvar som bra upplöst bildfil? Jag har nämligen själv velat göra en förstoring på just den och blev mäkta överraskad när jag såg att någon annan gjort det.
Skriv gärna svar till mig på: contact@mikaelapalsson.com

Mvh Mickiz