04 januari, 2009

- Hallå Spanarn, hur är läget?

En miljö som upprepas i GAS's produktioner är platsen omkring Göta Bank i Göteborg. Det lustiga är att Anders Eriksson syns i båda produktionerna i olika roller. Dels när han föreställer Spanarn och dels när han spelar Morgan i Den enskilde medborgaren.

Med den här bilden kan man man lätt föreställa sig att rollerna möts. Morgan sitter en bit ifrån banken och besvaras med ett leende från Spanarn som just har kommit ut från banken. Tanken är inte omöjlig.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Jag skulle verkligen kunna föreställa mig hur Morgan ropar "Hallå Spanarn, hur är läget?" och Spanarn svarar med ett "Hyggligt" och går iväg.

Likaväl som jag kan föreställa mig Anders prata med Roy skulle jag även kunna föreställa mig Anders prata med Spanarn. Då är man skicklig!

Erika sa...

Ja, men eller hur!