07 september, 2008

Drömmördaren..

I natt hade jag en obehaglig mardröm angående GAS. Jag måste skriva av mig den.. Men jag varnar känsliga läsare. ("Och kom inte och säg att jag inte varnade dig").

Jag tittade på en lite mindre föreställning där Anders E var en av framträdarna. Antingen var han väldigt sjuk eller så fanns det en annan anledning varför jag var tvungen att (nu kommer det) - skjuta honom med ett gevär.. Det kändes fruktansvärt att ens sikta med geväret på honom, men i drömmen var det min plikt att ta slut på hans lidande. Jag har ingen aning om var vapnet kom ifrån. Kan ni föreställa er känslan att avfyra massor av skott för att det är för svårt att träffa rätt på någon man tycker om? Till sist när jag hade träffat honom började han hosta förskräckligt och bli svag i knäna. Han såg mig i ögonen och jag bara skrek "Förlåt!! FÖRLÅT!!!" till honom. Han gav mig en kärleksfull gest, en slängkyss eller liknande, och då slutade drömmen precis som hans liv..

När jag vaknade i morse så skyndade jag mig till datorn för att titta på Countrykillen där Anders står levande i solen och sjunger med de andra. Detta är precis samma låt som jag länkade i mitt tidigare inlägg fast i denna video är Anders med och de uppträder på nyhetsmorgon denna gång.

Jag hoppas att många GASklubbare kommer till medlemskvällen den 1:a november och tittar på Cabaret Cartwright på Kajskjul 8 i höst. Jag själv är en av dem som har bestämt sig för att åka och jag längtar obeskrivligt mycket! Eftersom jag blir gråtfärdig och rörd av den länkade videon, vilket nervvrak kommer jag då inte vara när jag väl ser det live?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken äcklig dröm! Jag skulle varit livrädd om jag var du.

Jag har en liten fråga bara, jag ska göra en tribute till Peter som jag ska lägga upp på Youtube...Får jag använda några av dina bilder som du har lagt upp här? Tänkte att det kanske var bäst att fråga.

Erika sa...

Ja, gör det du!

Anonym sa...

Ja det lät ju inte för roligt! Det värsta jag har drömt om GAS är att jag flera gånger drömt att Claes ändrat solo så att föreställningen verkligen sög. Första gången hade han tagit med de övriga i gänget och de sjöng en usel låt och gjorde helt konstiga saker. Ja det var helt värdelöst trots att det var GAS. Andra gången så körde han världens sämsta standup och började sjunga allsång och gå runt i publiken som den värsta sell out, och allsångslåten var också helt dålig. Och ja allt var jättedåligt mot ursprungliga solo. Kunde inte ens låtsas tycka om det i drömmen när Claes kom fram och frågade mitt under allsången. Det var liksom nästan så att jag skämdes för hur dåligt det var.

Och naturligtvis ses vi på Cartwright, ska hålla utkik efter dig, vore roligt att ses. Dock så har jag nog tenta den dagen, men det skiter jag i. Cartwright framför allt (A)!

Anonym sa...

Jag ska också på Cartwright 1 noveber :D Yääääääy! Längtar asmycket<3

Anonym sa...

Jag kom på en skitbra ide!
Jag är en människa som älskar att rita, men just nu har jag slut på ideér. Jag håller på att rita en Harry Potter-serie, men jag måste göra något annat vid sidan om.

Det skulle vara underbart om jag fick rita av den här (och dina andra drömmar) drömmen så som jag ser den, kan jag få det för dig? :)

Mejla mig; Tintinfans@hotmail.com och säg gärna till om du får fler GAS-drömmar :D Ska själv rita ned mina egna GAS-drömmar, men dina är så mycket mer spännande och intressanta :)

Tacksam för svar!
/En annan GAS-fantast