04 augusti, 2008

Och vinnaren är.... *trum trum trum trum*

.. Peter! Han vann med en majoritet på 50% i enkätfrågan som under en månads tid har funnits på bloggen. Eller egentligen är det några minuter kvar innan den avslutas men det känns nästan otänkbart att någon annan GAS-medlem kommer ikapp honom på den korta tiden. Titta så glad han blev för era fina röster! Han skrattar och tackar så mycket för dem. Det visar att av alla gasfantatikers tycken är Peter den stora favoriten. Jag är inte ett dugg förvånad. Men jag trodde faktiskt att Claes, som kom tvåa, skulle komma först. Tack för erat samarbete! Då är det dags att luska ut en ny enkätsfråga. Den här gången kommer frågan inte vara under lika lång tid som den avslutade frågan. Håll utkik, för den dyker upp inom kort!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Den senaste tiden har jag haft ovanligt lätt för att bli riktigt rörd när jag har tittat på GAS-produktioner. Självklart har jag alltid blivit både rörd och lycklig men det har växt något otroligt mycket mer på bara några dagar. Det kanske har något att göra med den underliga kvällen då Sarah och jag fann varandra. Vi har samtyckt om olika fenomen i våra GAS-diskussioner och varit väldigt känslosamma när Peter har dykit upp i ämnet. Vågar inte ens ta upp detaljer utifall jag börjar böla några liter till.. Han är helt enkelt mycket saknad och uppskattad på alla sätt som finns. Ibland ser jag honom tydligt framför mig.. I drömmarna och tankarna.. Jag fylls av värme varje gång jag skänker honom ljusa tankar. Och tårarna pressas fram när jag inser att han verkligen ÄR borta.

Nu har jag haft min helg och imorgon börjar jag jobba igen. Bara fyra dagar till och sedan får jag tillbaka mitt sommarlov och en förtjänad slant i slutet av månaden! Jag har två veckor på mig att göra precis vad jag vill innan händerna ska få skrivkramp på nytt igen. Gissa vad jag ska göra under de veckorna? ... Precis :)

Hösten är snart här och det är första gången någonsin som jag längtar tills det blir mörkare, kyligare och rödare ute. Det är så mysigt med alla värmeljus och duntäcken. Och så får man klä på sig lite mer vilket är en fördel för mig som gillar långärmat (helst skjortor och pull-overs) och jeans. Jag gillar taxichaufförens kläder i Leif som Peter spelar. Det ska vara klassiskt och rutigt! Det är tydligen det nya höstmodet, så jag kommer nog vara en duktig shoppare i höst.



Nu är det sovdags. Godnatt!

1 kommentar:

A sa...

åh, jag blir helt glad när jag läser din blogg :)

- jag kan inte ta fem i taxin !