14 juli, 2008

Dagens i-landsproblem?

Klockan är 00.10 på min klocka, och om 7 timmar och 50 minuter ska jag upp och duscha och äta frukost. Sommarjobbet börjar nämligen imorgon vilket ska bli ganska skönt. Nu har jag äntligen något att göra om dagarna. Men något som jag just kom på är att jag naturligtvis inte kan ha mp3:n på under arbetstid. Jag är van att lyssna på GAS-musik precis när jag vill. Och jag kommer inte kunna sjunga eller nynna på dem heller eftersom jag ska spela en roll som heter Olga från slutet av 1800-talet på ett friluftsmuseum i min hemstad. Det vore ganska otroligt om gamla Olga kunde GAS-låtar.. Jag får helt enkelt överleva med mp3:n på cykelturen dit på morgonen och hem på eftermiddagen. Shit, jag är ju patetisk..

Nu måste jag försöka sova sova sova säng säng säng..
Vi hörs snart igen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, jag tyckte att jag kom förvånadsvärt enkelt och billigt över skivan =)) Det är då inte jag själv som samlat på mej autograferna..
Däremot släpper jag inte den lika lätt, men jag ska höra av mej, om jag skulle tröttna på den =)

Gud, vilket roligt sommarjobb du verkar ha! Vad är det du ska göra?

al

Erika sa...

Ja, jag tyckte också det verkade roligt när de kontaktade mig om jobbet :) Jag ska vara utklädd i gammeldagskläder som en gammal arbetare och "bo" i ett hus där jag kommer få göra olika sysslor tillsammans med två andra tjejer. Kommer nog få ta hand om Friluftsmuséets djur också. Vi är ett gäng som har olika roller i olika museihus som besökare kommer få guidas runt i. Går ju inte att hitta roligare sommarjobb :)

Mitt svar kom ganska fort nu, eftersom jag har legat och vridit på mig i sängen och inte lyckats somna än. Så blir det alltid när jag ska upp en viss tid.. Får dra igång "Stinsen brinner "på datorn och somna till den :)

Ha det gott, Al!